poniedziałek, 20 maja 2013

Z listów od czytelników ...




W 2011r. książka   „JA” Tadeusza Niwińskiego została wydana w formie e-booka i audiobooka. Oszacowano, że w tej formie sprzedała się dotychczas w ponad 50 tysiącach egzemplarzy. Począwszy od pierwszego wydania w 1993r.  papierowe wydanie książki miało kilkanaście wznowień.  Wielu czytelników zainspirowanych jej treścią do zmieniania swego życia na lepsze dzieliło się swoimi odczuciami, olśnieniami i planami na przyszłość z autorem, pisząc do  niego listy.
Jednak Tadeusz Niwiński nie byłby sobą, gdyby nie ukierunkował wypowiedzi swych czytelników wg ścisłego, a wiele mówiącego planu: każdy czytelnik wraz z egzemplarzem książki otrzymywał prośbę, aby po jej przeczytaniu dopisał swoje zakończenie do każdego z trzech rozpoczętych zdań zaproponowanych przez autora. Poniżej przedstawiamy zakończenia zdań nadesłane przez ośmioro różnych czytelników. Zostały one wyciągnięte losowo spośród listów jakie dotarły do Tadeusza Niwińskiego. Zakończenia oznaczone tym samym numerem (np. 1) oznaczają wypowiedź tej samej osoby.

Nie wiem jak Was, ale mnie uderza w tych wypowiedziach powtarzający się motyw – uświadomienie sobie przez czytelników, że to jak się potoczy ich życie w dużej mierze zależy od nich samych. Odkrywają swój potencjał, mają odwagę marzyć i planować. Nawet czytelniczka (nr 3), która dotychczas nie była chyba zbytnio z siebie zadowolona, w zdaniu dotyczącym planów na przyszłość postanawia to zmienić. 

A jak Wy byście dokończyli te trzy zdania po przeczytaniu książki „JA’?

A oto zacytowane końcówki zdań nadesłane przez czytelników:
 
Po przeczytaniu książki "JA" zaczynam zdawać sobie sprawę...

1.    z tego, że moje życie ma sens, zależy tylko ode mnie i jestem w pełni odpowiedzialna za to co robię i co myślę.
2.    że jestem odpowiedzialna za swoje życie.
3.    ze swojej niedojrzałości, usprawiedliwień, pretekstów, wykrętów, wymówek.
4.    iż to ja mogę decydować co chcę robić, czego chcę.
5.    że wszystko zależy ode mnie samego, od mojego JA.
6.    że wszystko może być łatwiejsze.
7.    że w ogromnej mierze jestem odpowiedzialna za jakość mojego życia.
8.    mam siłę by żyć, by życiem się cieszyć i czerpać z niego to co najlepsze.

Wiem, że jestem...

1.    w stanie zmienić moje życie na lepsze, na życie twórcze, gdyż tego chcę i pragnę, wierzę, że wytrwam w tym, a moja praca nad sobą będzie doceniona.
2.    silna i nie mogę tego zmarnować.
3.    niedojrzała, "chcę" przekroczyć rów i zostawić za sobą te przeszkody.
4.    jedną z wielu, ale zupełnie wyjątkowa.
5.    zdolny i robię to co chcę, to co lubię.
6.    odpowiedzialny za to co zrobiłem.
7.    w stanie wieść życie szczęśliwe i pełne.
8.    "współwinna" temu, że moje życie "wygląda" czy toczy się tak jak było i jest to obecnie.

Planuję także...

1.    poszerzać moje wiadomości na temat pozytywnego myślenia poprzez zaznajamianie się z pozycjami innych autorów.  Do wielu już dotarłam, są to np. książki Louizy Hay, Petera Bummera, Napoleona Hilla.
2.    wciąż pracować nad sobą bo tylko w ten sposób człowiek się rozwija.
3.    dojrzeć, być pewną siebie, nie skarżyć się, tłumaczyć. Osiągnąć te cele i nigdy do nich nie wracać. Być odpowiedzialną za siebie.
4.    "złapać" marzenia.
5.    ciągłe, permanentne samodoskonalenie, dokształcanie, uczenie się NOWEGO.
6.    kilka poważnych planów.
7.    zdobyć jak największą wiedzę na temat rozwijania i doskonalenia własnej osobowości.
8.    osiągnięcie w moim życiu sukcesu: zawodowego, osobistego, rodzinnego... każdego, jakiego zapragnę i wyznaczę sobie to za cel. Przeżyłam olśnienie... dowiadując się, że zmieniając siebie mogę uzdrowić relacje "ja - inni".

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz