niedziela, 24 marca 2013

Pożyczona, nigdy nie wraca ...




Tadeusz Niwiński jako motto do 5-go rozdziału JA -  książki o rozwoju osobistym – użył cytatu z napisanej przez Nathaniela Brandena pozycji „The Psychology of High Self-Esteem” („Psychologia wysokiego poczucia własnej wartości”). Rozdział 5 zatytułowany jest „Zasady działania”, a wspomniane motto brzmi:

„Każdy umie cierpieć – to ludziom przychodzi najłatwiej. Najtrudniejszą i najambitniejszą rzeczą w życiu jest osiągnąć szczęście.”

Poniżej przedstawiam Wam tekst napisany przez Jolę I., której – jak wynika z jej wypowiedzi – chyba udało się to szczęście osiągnąć.  Być może po trosze dzięki książce JA.

Książka zatytułowana. JA - ok.18 lat temu - dosłownie rzuciła mi się w oczy.  Szukałam książki, drogowskazu  do  lepszego, radośniejszego życia. Na zielonym tle wielkie JA. Wówczas moje własne Ja było dużo mniejsze. Pomimo, iż niemal od razu zaczęłam wdrażać w życie zawarte w książce wskazówki, to potrzebowałam kilku miesięcy aby odważyć się i skorzystać z zaproszenia do Klubu Ludzi Sukcesu w Łodzi.
I wtedy okazało się, że... to trening czyni mistrza!
Zatem trenowałam zgodnie z książką codziennie.
Zmieniłam swoje postępowanie, co zmieniło relacje w moim otoczeniu.  Ma to do dzisiaj wpływ na moją pracę i  pasję z jaką znajduję radość ze świadomego życia.  

Książkę „JA” ofiarowałam każdemu wychowawcy mojej córki – patrz rozdział 5.
Ofiarowałam tę książkę wszystkim członkom mojej rodziny i znajomym, którzy poszukiwali swojego sposobu na szczęśliwe życie, bo lubię otaczać się ludźmi szczęśliwymi i odpowiedzialnymi.
Moja córka nie ma tej książki, ale pracuje tam gdzie sobie wymarzyła. Dzięki pracy do której chodzi z przyjemnością, realizuje swoje marzenia, ma wiele pomysłów jak  żyć pięknie i dzieli się szczęściem z tymi, których kocha.
Żyjemy od siebie daleko, ale jesteśmy bardzo blisko. Jako mama mam poczucie dobrze spełnionego obowiązku.
Obecnie świat zmienia się w zawrotnym tempie, pojawiają się nowe znaczenia słów, które wtapiają się w nasze dialekty, trudniej o zmianę ludzkich postaw i zachowań, te zakorzenione są głębiej w naszych umysłach i wciąż są problemy do rozwiązania.

Po 20 latach od  pierwszego wydania, nadal sięgam po książkę „JA”  i stwierdzam, że to czego szukam  jest  w niej aktualne.
Książka ma jedną wadę – pożyczona nigdy nie wraca.
                                                                          
            Jola I.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz